Sportvoeding

Sport jij graag op een bepaald moment van de dag? Dan hebben wij een sportvoeding tip voor je. Hou hierbij dan rekening welke voedingsstoffen je lichaam nodig heeft, want dit is namelijk gedurende de dag anders. 's Ochtends verlangt je lichaam namelijk andere stoffen van je dan 's middags of juist 's avonds. In dit artikel vind je enkele goede voorbeelden. Als je deze toepast, kun je ook maximaal resultaat behalen en toch letten op je stofwisseling.

Sport overwegend 's morgens

Als je overwegend in de ochtend gaat sporten, dient je ontbijt voor de helft te bestaan uit eiwitten en voor de helft uit koolhydraten. Zo kun je kiezen voor yoghurt met fruit of brood met zoet beleg. Ook vleeswaren als kipfilet en rosbief zijn hierbij geoorloofd.

's Middags sporten

In de middag heb je diverse opties, zo kun je voor het sporten een stuk ontbijtkoek, eierkoek, banaan of appel eten. Na het sporten een glas zuivel drinken en rond etenstijd de warme maaltijd om je energie aan te vullen met aardappelen, vlees of vis, rijst of pasta.

's Avonds sporten

Als je 's avonds sport, is het verstandig om dat pas te doen twee uur nadat je je avondmaaltijd hebt gegeten. Eventueel kun je na het sporten gaan voor een lichte snack zoals yoghurt.